De trainer

Beste LTC-leden, ik ben Eric Ummels, geboren op 1 november 1979 en woon in Goirle. Opgegroeid in de omgeving van Breda waar mijn jeugdjaren volledig in het teken stonden van topsport. Toen ik op de middelbare school zat heb ik een lastige keuze moeten maken, of voetbal of tennis. Gelukkig bleek de keuze voor tennis de juiste.

Na mijn middelbare school periode heb ik op mijn 18e van mijn ouders de mogelijkheid gekregen om fulltime en professioneel te gaan tennissen. Dit heb ik 2,5 jaar gedaan op een tennisschool in Valkenswaard en Barcelona. Uiteindelijk ben ik 4 jaar A- speler geweest en bleek plaats 43 op de nationale ranglijst de hoogste.

Na deze periode heb ik ervoor gekozen om in Tilburg te gaan studeren. Tijdens mijn studie HBO Sport, Economie & Communicatie kwam ik al snel in aanraking met het geven van tennislessen wat ik nu dan ook al ruim 15 jaar doe. Tijdens mijn studie gaf ik les bij een gerenommeerde tennisschool waar ik alle denkbare prestatieve en recreatieve doelgroepen in de leeftijdscategorieen tussen de 4 en 70 jaar trainde.

Sinds het afronden van mijn studie ben ik clubtrainer geweest bij een aantal verenigingen en combineerde ik dit met een managementbaan in de (sport)marketing en de laatste 2 jaar als commercieel manager bij een groot bedrijfscomplex.

Ik hoop mijn enthousiasme, passie en kennis aan jullie allemaal hoop over te brengen! Ik heb er erg veel zin en zie er dan ook erg naar uit om jullie allemaal terug te zien op de tennisbaan!!!

Met sportieve groet, Eric Ummels 0614340648 /Email