Vrij tennissen - baan afhangen

Vanaf maandag 21 maart kan je enkel een baan reserveren via het afhangbord in de hal.

Als je vrij wilt tennissen dien je een baan te reserveren. Dit doe je met je telefoon en het digitale afhangbord (touchscreen) in de hal van de kleedkamers. Het bord hangt als je binnenkomt links in de hoek bij de deur richting het paviljoen. Ook wanneer er geen of weinig leden op het park aan het tennissen zijn dien je een baan te reserveren. Met het afhangen kan de vereniging bijhouden hoe vaak de banen gebruikt worden.

Het is al sinds april mogelijk om zonder pasje af te hangen aan het digitale afhangbord. Dit kan met de Clubapp op je telefoon in combinatie met een QR-code op het digitale afhangbord. Er zijn nog niet veel leden die hier gebruik van maken maar aangezien de fysieke pasjes per januari 2024 niet meer worden verstrekt door de KNLTB zal iedereen die een tennisbaan wil reserveren dit op deze manier moeten gaan doen. Het is echt niet moeilijk en werkt perfect! Hoe dit werkt lees je hieronder.

1.    Ga op de club naar het digitale afhangbord
2.    Open daar je ClubApp op je telefoon, en ga naar ’spelen’. NB: zorg dat je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd via de Appstore of Google Playstore
3.    Selecteer je baan. De banen die je kunt afhangen met een QR code zijn te herkennen aan het symbooltje (zie afbeelding hieronder) van een QR code. Als een baanblok met QR-code icoon wordt ingedrukt verschijnt het scherm om de QR-code te scannen.
4.    In je ClubApp opent een scanner, waarmee de QR code gescand kan worden. (Mogelijk vraagt je toestel om toestemming aan de App te geven om QR Codes te mogen scannen). Zodra de code succesvol is gescand kan een baan, tijd en medespelers geselecteerd worden en de baan worden gereserveerd of ‘digitaal afgehangen’ via de ClubApp.
5.    De ClubApp meldt dat je boeking is bevestigd. In het homescherm zie je dat ook bij de boeking staan met een groen vinkje.

Denk er ook aan dat je zelf de verlichting in- en uitschakelt! Wanneer je verlichting nodig hebt, kan je deze inschakelen met het kastje rechts van het afhangbord. Het kastje hangt rechts in de hoek met een beschrijving erbij.  Als er niemand na jou gebruik maakt van de baan, dan vragen we je om de verlichting ook weer uit te schakelen.