Informatie inschrijven voorjaarscompetitie 2024

Beste leden,
De najaarscompetitie is inmiddels afgerond, de kampioenen zijn gehuldigd en de wintercompetitie staat op het punt van beginnen. Wij kijken alvast vooruit naar het competitieseizoen 2024. Dat klinkt nog ver weg, maar de voorbereidingen zijn al in volle gang.

Tenniscompetitie
Het competitieaanbod dat bij LTC Goirle wordt aangeboden is gelijk gebleven met het competitieaanbod van voorjaar 2023.

Tenniscompetitie wordt ook voor beginnende spelers (8&9 tennis) aangeboden op vrijdagavond en zondagmiddag. Je kunt je hiervoor individueel opgeven en bij voldoende belangstelling worden er teams van 4 personen samengesteld. Ieder team speelt 2 dubbels.

Vrijdagavondcompetitie:
Om de week en 5 speeldagen

Net als bij de voorjaarscompetitie van 2023 zal er weer op vrijdagavond om de week worden gespeeld.
Wat houdt  'Om de week spelen' op vrijdagavond precies in?  - Alle teams spelen volledige wedstrijden met een supertiebreak in de 3e set;
- Ieder team heeft in totaal 5 speeldagen. De totale organisatie voor de VCL op vrijdagavond is daarmee 10 weken (exclusief inhaaldagen).

Speeldata De voorjaarscompetitie start begin april en loopt tot en met begin juni.

Loting
Het maximaal aantal teams op vrijdagavond is per speelavond 14 teams. Dat betekent dat er 14 heren- en/of damesteams en 14 mixteams en/of 8/9 teams kunnen spelen. Bij meer inschrijvingen zal er weer geloot worden. De teams die op vrijdagavond tijdens de najaarscompetitie 2023 waren uitgeloot worden voor deze competitie direct toegelaten, mits de samenstelling 80% gelijk blijft. Deze teams moeten zich wel opnieuw inschrijven middels het inschrijfformulier dat je kan vinden in de bijlage van dit nieuwsbericht. Voor de overige plaatsen zal er een loting plaatsvinden op donderdag 11 januari om 19.30 uur bij LTC Goirle. Teams die uitgeloot zijn, hebben dan nog tot en met zaterdag 13 januari de mogelijkheid om eventueel op een andere dag of competitievorm in te schrijven.